رسانه‌های اجتماعی و روزنامه‌نگاران

امروزه دیگر روزنامه‌نگاران نمی‌توانند شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرند، استفاده رو به گسترش هر روزه آن‌ها در اتاق‌های خبر نیز این را نشان می‌دهد.

یک تحقیق نسبتا محدود از ۴۷۸ ژورنالیست در ۱۵ کشور آشکار کرد که ۴۷٪ پاسخ دهندگان از توئیتر استفاده می‌کنند (بیش از ۳۳٪ سال گذشته) ۳۵٪ از فیس بوک (بیش از ۲۵٪ سال قبل). در همین حال تنها ۴٪ گفته‌اند که توئیتر، فیس بوک یا بلاگ‌ها را عنوان گزینه اول در تحقیقات‌شان برای گزارش‌های خبری به‌کار می‌گیرند. در واقع آشکار است که رسانه‌های اجتماعی منابع دست دوم به شمار می‌آیند.
این در حالی است که خبرگزاری‌ها هنوز حکمران اصلی این عرصه هستند، ۶۲ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که آژانس‌های خبری منبع اصلی گزارش‌های خبری آن‌ها بوده‌اند.
این گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که توئیتر بیشتر برای توزیع محتوا مورد توجه است، که به معنی اشاره کردن و لینک دادن به محتواست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*