گوگل پلاس در مقابل فیس‌بوک (بخش دوم)

در یادداشت قبل به فهرستی از دلایل اشاره شد ‌که چرا فیس‌بوک از گوگل پلاس بهتر است. اما این کل داستان نیست. گوگل پلاس هنوز زنده است و غرق نشده، در این‌جا به دلایلی اشاره می‌کنیم که به کمک آن‌ها گوگل می‌تواند تهدیدی برای رقیبش باشد.

۱- گوگل پلاس بی‌نظیر است. فیس‌بوک مانند یک کلاه قدیمیست، در وضعیتی که شکل خود را پیدا کرده است. در مقابل گوگل تازه و چابک است. درست است که گوگل پلاس کاربر کمتری دارد اما همین می‌تواند برای شما یک مزیت هم باشد، چون احتمالا رقیبان شما (بیشتر از جنبه تجاری) در این‌جا حضور ندارند و شما  می‌توانید از یک استخر کوچک ماهی‌های بزرگ بگیرید.

۲- سادگی زیباییست. فیس‌بوک پر از اپلیکیشن و ابزارهای خاص است، که رابط کاربری را مثل یک کشوی پر از باتری می‌کنند. تعدادی از آن‌ها کاربرد دارند و تعدادی  بی استفاده‌اند، در حالی که پیدا کردن کاربردی‌های آن‌ چندان کار ساده‌ای نیست. گوگل پلاس ساده است، ابزارها در دسترسند و کار با آن‌ها آسان است. در حالی که در این‌جا شما نباید همه چیز را داشته باشید، چون می‌توانید وظایف برخی کارها را به عهده دیگر اپلیکیشن‌های گوگل بگذارید.

۳- گوگل پلاس قول داده که مفید باشد. در حال حاضر فیس‌بوک یک ابزار ارتباطی است، شبیه به یک پیام‌رسان متنی آن‌لاین. در حالی که گوگل پلاس در کنار انباری از ابزارهای قابل بهره‌برداری گوگل نشسته است مثل گوگل داکیومنت، تقویم گوگل، سرویس عکس و خیلی ابزارهای دیگر. ترکیب همه‌ی آن‌ها با هم به گوگل قابلیتی می‌دهد که  فیس‌بوک فاقد آن است: مجموعه‌ای از ابزار در یک رسانه اجتماعی، یا ابزارهایی که قابلیت یک رسانه اجتماعی را پیدا می‌کنند.

۴- گوگل یک موفقیت تثبیت شده است. به یاد بیاوریم که مردم مدت‌هاست به جای اصطلاح ” جستجو” در اینترنت از کلمه “گوگل” استفاده می کنند. آیا مدرک بیشتری نیاز داریم برای ثابت کردن این‌که گوگل به خوبی از آن‌چه مردم می‌خواهند با خبر است.

یک دیدگاه بر “گوگل پلاس در مقابل فیس‌بوک (بخش دوم)
  1. mohammad گفت:

    ba salam va arezoy por bar shodane in site arzeshmand
    shoma ra dar veblage ertebatat va farhan link dadam
    ba arezoy tofighate bishtar

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*