نتایج یک تحقیق درباره‌ی دوستی و لغو دوستی در فیس‌بوک

بر اساس نتایج یک تحقیق،۸۲ درصد از کاربران فیس‌بوک دلیل اصلی درخواست‌های دوستی‌‌شان را آشنایی با افراد مورد نظرشان در زندگی واقعی‌ دانسته‌اند. دلیل بعدی که برای اضافه کردن یک شخص به عنوان  دوست آمده، تعداد زیاد دوستان مشترک بوده که توسط ۶۰ درصد از کاربران مورد نظر قرار گرفته است.

شبکه‌های شغلی، بخش‌های ظاهری پروفایل فیس‌بوک افراد، مانند جذابیت فیزیکی یا تعداد دوستان دلایل دیگری است که شرکت کنندگان در این نظرسنجی برای دوستی به آن اشاره کرده‌اند. البته جای تعجب نیست که کاربران کمتر مواردی مانند پست‌ها یا کامنت‌ها را در نظر گرفته باشند، چون معمولا فقط دوستان به این بخش‌ها دسترسی دارند.

اما در مورد دلایل لغو دوستی‌ها، ۵۵ درصد از کاربران فیس‌بوک  کامنت‌ توهین‌آمیز را علت حذف افراد از فهرست شبکه دوستان‌شان ذکر کرده‌اند. ۴۱ درصد، بخوبی نشناختن یک فرد را دلیلی برای حذف یک رابطه‌ی دوستی دیده‌اند، و ۳۹ درصد درخواست‌های فروش کالا یا خدمات را علت حذف فردی از فهرست دوستان‌شان بیان کرده‌اند.

در این تحقیق ۱۸۹۵ کاربر مورد پرسش قرار گرفته‌اند که به صورت آن‌لاین بین ۳۱ مارس تا ۱۴ آوریل ۲۰۱۱ از طریق فروم‌ها، وبلاگ‌ها و دیگر پلات‌فرم‌های اجتماعی انتخاب شده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *