همایش روز رسانه‌های اجتماعی

همایش «روز رسانه‌های اجتماعی» همزمان با سراسر جهان در ۱۰ تیرماه امسال قرار است با حضور استادان، کارشناسان، و دانشجویان این حوزه  با هدف اصلی تبدیل علمی تهدیدهای رسانه‌های اجتماعی به فرصت‌ها در تهران برگزار  شود. در اهداف فرعی این همایش به ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین و آفلاین، تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانه‌‌های اجتماعی، ارتباط پویا و مفید بین پژوهشگران، مردم و دانشگاه‌ها، ارایه جدیدترین پژوهش‌های بومی در حوزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری ایده‌های جدید در حوزه رسانه‌های اجتماعی، بومی‌سازی و بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی اشاره شده است.

این همایش در نظر دارد ظرفیت‌های بالقوه ای که در رسانه‌های اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصت‌های جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم کند. برگزاری این همایش فرصت مناسبی است که همزمان با روز جهانی رسانه‌های‌ اجتماعی، صاحب‌نظران، اندیشمندان و کاربران این رسانه‌های نوین گردهم آمده و ظرفیت‌های این بستر را مورد مداقه قرار دهند.

فراخوان ارسال مقالات برای همایش

روند تغییرات در تکنولوژی‌های نوین ارتباطی شرایطی را به وجود آورده تا کاربران به عنوان خلق کنندگان محتواهای فضای مجازی نقش مهمی را در تولید علم و تعامل با جامعه بر عهده داشته باشند. این روند رشد در اینترنت هرگز متوقف نمی شود و دولت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال استفاده حداکثری از منافع آن، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنند تا با شناخت آسیب‌های آن، با توسعه روز افزون رسانه‌های اجتماعی همگام شوند.
این همایش در نظر دارد ظرفیت‌های بالقوه ای که در رسانه‌های اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصت‌های جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم کند. برگزاری این همایش فرصت مناسبی است که همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی، صاحب‌نظران، اندیشمندان و کاربران این رسانه‌های نوین گردهم آمده و ظرفیت‌های این شبکه را پیرامون محورهای پیشنهادی زیر مورد مداقه قرار دهند.

 محورهای همایش:

  •  رسانه‌های اجتماعی و هویت ایرانی
  •  رسانه‌های اجتماعی و رونق کسب و کار
  •  نقش رسانه‌های اجتماعی در پیشبرد برنامه‌های توسعه کشور
  • تاثیر متقابل رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی
  • تاثیر سیاست های سرویس دهندگان رسانه های اجتماعی بر رفتار کاربران
  • شیوه‌های بکارگیری استراتژیک رسانه‌های اجتماعی در شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی
  •  رسانه های‌اجتماعی و بکارگیری آن در حوزه علوم ارتباطات (روزنامه‌نگاری، روابط عمومی و تبلیغات).
  • رسانه‌های اجتماعی و بکارگیری آن در آموزش
  •  سایر موضوعاتی که به شناسایی ظرفیت های رسانه های اجتماعی در حرفه ها، شغل ها و حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط باشد.

 و البته ذکر این نکته ضروری‌ست که برگزاری این همایش بدون تلاش‌ها و کوشش‌های دوست گرامی آقای جواد افتاده ممکن نمی‌شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*