با طرح به دنیای رسانه‌های اجتماعی وارد شوید

 

شاید بزرگ‌ترین اشتباه برای کسب و کارها، اشخاص و برندها در رسانه‌های اجتماعی وقتی رخ می‌دهد که آن‌ها کورکورانه و بدون هیچ سرمشق و دستورالعملی وارد آن می‌شوند. یک طرح فعالیت، حس و درک درست از چیزهایی که به دنبالش هستند و این‌که اصلا چرا و چطور می‌خواهند ارتباط برقرار ‌کنند بخشی از مسائل است. شناخت از فضایی که افراد در آن جمع شده و حضور دارند، تعریفی از آن‌چه آن‌ها می‌خواهند نماینده‌اش باشند و چگونگی مظهر یک برند بودن، به اضافه‌ی در نظر گرفتن اهداف، وضعیت موجود و معیارهای مرتبط با مشارکت – موارد دیگری هستند که برای ارتباط و حضور در دنیای رسانه‌های اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

بنابراین ایجاد طرح رسانه‌های اجتماعی ابزاری برای موفقیت استراتژی کلی شما است و در آن باید این پرسش‌ها را در نظر گرفت:

۱- بازار هدف شما چه کسی است؟ یک نمای کلی از بازار هدف داشته باشید: از حیث سن، شغل/ درآمد، جنسیت، شرکت و موقعیت. اطلاعات دموگرافی بیشتر بستگی به نوع فعالیت کاری و شرکت شما دارد.

۲- کدام پلتفرم‌ها را آن‌ها استفاده می‌کنند؟ برای بدست آوردن آن، شما می‌توانید تحقیق کنید یا از مشتریان فعلی‌تان سوال کنید که کدام پلتفرم اجتماعی را بیشتر برای کسب و کار و یا فعالیت شخصی استفاده می‌کنند و کجا را برای ارتباط با شما ترجیح می‌دهند.

۳- هدف نهایی شما چیست؟ یعنی فهرستی از آن‌چه شما علاقه‌مندید با حضور در رسانه‌های اجتماعی و ارتباط با مشتریان به آن برسید. این می‌تواند شامل رسیدن به نقش‌های جدید، تعامل با مشتریان موجود، ساختن پروفایل آن‌لاین شرکت، ایجاد محل فروش محصولات، آموزش مشتریان و موارد دیگر باشد.

۴- چگونه نتایج را اندازه‌گیری کنیم؟ ابزارهای مختلفی برای اندازه‌گیری پروفایل آن‌لاین، و از حضور شما در شبکه‌های اجتماعی و میزان تاثیری که داشته‌اید وجود دارد، با این وجود، مهم است که به عنوان یک شرکت از آن‌چه اندازه‌گیری می‌کنید و چگونه موثر آن را انجام بدهید آگاه باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*