چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند شهرت شما را زیر سوال ببرند

overworked businessman

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، گوگل پلاس و توییتر برای شما امکان ارتباطات مختلفی را فراهم می‌کنند، اما در عین حال اگر از آن‌ها به درستی استفاده نشود خیلی راحت می‌توانند تبدیل به پلت‌فرمی خطرناک برای لطمه و از بین رفتن شهرت شما نیز بشوند.

برای اجتناب از چنین وضعیتی در نظر گرفتن موارد زیر می‌تواند یک راهنما و کمک کننده به حساب آید:

۱- نوشته‌های خسته کنند: یک پست خسته کننده را می‌شود  هر پستی تعریف کرد که شخصیت و دیدگاه شما در آن وجود ندارد. ارائه یک دیدگاه تازه بر روی یک موضوع قدیمی یا موضعی متفاوت با دیگران چیزهایی هستند که جلب توجه می‌کنند. باید از خودتان بپرسید که چطور می‌توانید شخصیت یا حس‌ طبیعی‌تان را در هر پست ارائه کنید. دقیقا همان چیزی که می‌تواند جوهره‌ی هر برندی از جمله برند شخصی شما باشد، آخرین چیزی که حاضرید آن را ببخشید.

۲- توهین به دیگران: رسانه‌های اجتماعی جایی نیست که بخواهید مشکلات‌تان را بر سر دیگران بریزید. تفاوتی بین توهین به اشخاص در فضای عمومی یا بلند کردن صدای‌تان بر سر کارمند یک فروشگاه نیست. بله شما به این شکل هم می‌توانید توجه مردم را جلب ‌کنید، اما این توجه با آن‌ توجهی که شما لازم دارید خیلی فرق می‌کند.

متاسفانه، هر چه شما در رسانه‌های اجتماعی بیشتر صعود کنید مردم بیشتر دوست دارند به شما سنگ بزنند. اما به هیچ وجه سعی نکنید به طور علنی تلافی کنید. خیلی ساده کامنت‌های ناراحت کننده را پاک کنید، شخص مزاحم را بلاک کرده و بعد تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید مسئله به صورت خصوصی دنبال شود یا ترجیح می‌دهید از آن بگذرید.

۳-  کوتاهی در تشویق و پشتیبانی از دیگران: شما برای بوجود آوردن و توسعه‌ی یک شبکه‌ی توانمند نیاز دارید تا به عنوان شخصی شهرت پیدا کنید که به ارتقاء دیگران کمک می‌کند. نه این‌که فقط اعتبارتان را در جایی خرج کنید که لازم است یا مجبورید خرج کنید. در واقع ارتباطات تضمین کننده‌ی موفقیت شما هستند و این توانایی را به شما می‌دهند که برای تشویق و ارتقاء دیگران از آن‌ها استفاده کنید.

۴- پاسخ ندادن به کامنت‌ها: پاسخ ندادن به کامنت‌ها در وبلاگ یا دیگر رسانه‌های اجتماعی تفاوتی با این ندارد که شما یک بحث را با کسی شروع کنید و بعد پاسخ او را نادیده بگیرید. درست است که به طور فعال مانیتور کردن کامنت‌ها و پرسش‌ها بر روی هر پست می‌تواند زمان زیادی را به خودش اختصاص دهد. اما حتی پاسخ به یک کامنت در هر پست هم می‌تواند بیان کننده توجه و تعهد شما باشد.

۵- تگ شدن بر روی عکس‌های مسئله دار: عکس‌ها می‌توانند به دردسری بزرگ برای شما در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شوند، کافی‌ست در مورد انتخاب و انتشار عکس‌ها دقت کافی به خرج ندهید. همان‌قدر که یک عکس می‌تواند باعث تفریح و شوخی بشود، به همان اندازه هم ممکن است شهرت شما را نزد خانواده، دوستان و همکاران یا در ارتباطات شغلی‌تان به خطر بیاندازد. بنابراین در مورد انتشار هر عکس سعی کنید دو بار فکر کنید، چه وقتی می‌خواهید دوستی را در عکسی تگ کنید چه زمانی که می‌خواهید عکسی از خودتان منتشر کنید. بخصوص اگر شما  فردی صاحب کسب و کار هستید باید همواره در مورد این‌که چگونه نزد عموم به نظر می‌رسید مراقب باشید. پس بهتر است هر عکس مشکوکی را که ممکن است به شهرت شما لطمه بزند پاک کنید یا تگ آن را از روی خودتان بردارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*