ایمیل مارکتینگ با سرویس میل‌چی

mailchi

آمارها درباره‌ی اکانت‌های ایمیل و همچنین اکانت‌های فعال متفاوت است. در یک منبع تعداد اکانت‌های ایمیل ۲٫۹ میلیارد ذکر شده با این تخمین که تا پایان سال ۲۰۱۴ این تعداد به ۳٫۸ میلیارد اکانت خواهد رسید.

در ژوئن ۲۰۱۲ گوگل تعداد اکانت‌های فعال جیمیل را ۴۲۵ میلیون ذکر کرد.

آمارها درباره‌ی سرویس ایمیل مایکروسافت که از مدتی پیش به outlook ارتقا داده شده هم متفاوتند، اما عدد ۳۶۹ میلیون در مارس ۲۰۱۰ توسط گروه مدیریت Hotmail اعلام شده بود.

در مورد یاهو هم یکی از آخرین آمارها مربوط به مصاحبه‌ی یکی از مدیران آن در می ۲۰۱۰ است که تعداد کاربران را ۲۷۵ میلیون ذکر کرد.

یک تحقیق که در سال ۲۰۱۰ انجام شده نشان می‌دهد که در هر روز از سال ۲۹۴ میلیارد ایمیل ارسال شده است.

۲۹۴ میلیارد ایمیل در هر روز به این معنی است که در هر ثانیه ۲٫۸ میلیون ایمیل ارسال شده که عدد و رقم آن برای کل سال به ۹۰ تریلیون می‌رسد.

‌کندوکاو در حقایق آماری  ایمیل این نکته را روشن می‌کند که با وجود سر و صدای زیادی که پیرامون شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، ایمیل همچنان یکی از زنده‌ترین کانال‌های ارتباطی اینترنت به شمار می‌رود.

 ایمیل مارکتینگ

برای برخی‌ها ایمیل مارکتینگ مساوی است با اسپم. راه‌های اشتباهی زیادی باید تکرار می‌شد تا این تصور بوجود بیاید، تا جایی که بخش بزرگی از آمار ایمیل‌هایی که هر روز رد و بدل می‌شوند مربوط به  همین اسپم‌هاست. نکته‌ای که باعث شده افراد دقت بیشتری برای در اختیار گذاشتن ایمیل‌شان به دیگران بکنند تا شاید پیام‌های ناخواسته کمتری به دست‌شان برسد. اما در مقابل این جریان مزاحم، ایمل مارکتینگ فعالیتی حرفه‌ای است که در صورتی که بدرستی به کار گرفته شود می‌تواند امکان دسترسی آسان و تداوم ارتباط شما را با مخاطب و مشتری‌ها در انواع فعالیت‌های تجاری و کسب و کار فراهم کند.

 ایمیل مارکتینگ با سرویس میل‌چی

شما برای این‌که بتوانید تعداد زیادی ایمیل را در زمان کمی به مقصدهای مورد نظرتان برسانید باید از ابزارهای این کار استفاده کنید. میل‌چی یک سرویس ایرانی است که امکان ارسال انبوه ایمیل را برای‌تان فراهم می‌کند. در ارسال انبوه ایمیل مهمترین نکته‌ای که پیش می‌آید رسیدن پیام‌ها به اینباکس‌های مورد نظر است با توجه به قوانین نسبتا سخت‌گیرانه‌ای که در مورد اسپم شدن ایمیل‌ها وجود دارد. این دقیقا همان قولی است که میل‌چی به شما می‌دهد:

mailchi1

 یکی از مواردی که شاید این روزها در ایمیل مارکتینگ بیشتر مورد توجه گرفته طراحی زیبا و استفاده از HTML است که در سرویس میل‌چی هم امکاناتش ارائه می‌شود.

مشخص کردن زمان ارسال ایمیل، شخصی‌سازی و گروه‌بندی مخاطبان و همچنین بخش احترام به مخاطب از امکانات دیگری است که این سرویس در اختیار شما می‌گذارد.

بخش احترام به مخاطب یکی از معیارهای مهم در تفاوت یک ایمیل با هویت از ایمیل‌های اسپم به شمار می‌رود. مخاطب باید این امکان را به وضوح و راحتی در اختیار داشته باشد که هر زمان که نخواست یک اشتراک ایمیلی را لغو کند.

mailchi4

برای آشنایی بیشتر با میل‌چی از وب‌سایت آن در این آدرس دیدن کنید: www.mailchi.in

با سرویس میل‌چی شما امکان ارسال ماهانه ۵۰۰ ایمیل رایگان را خواهید داشت.

 نکاتی درباره‌ی ایمیل مارکتینگ

۱-  زمان در ارسال ایمیل مهم است. بنابراین سعی کنید یک زمان‌بندی مناسب برای ارسال‌ها داشته باشید. این زمان‌بندی هم به روزهایی هفته  بر می‌گردد هم به ساعت‌های روز، و هم به دفعاتی که ایمیل ارسال می‌کنید. الان وقتی به ایمیلم نگاه می‌کنم ناشری را می‌بینم که مدت‌ها بود هیچ ایمیلی از آن نداشتم اما با شروع ماه اسفند تقریبا هر روز ایمیل‌هایی برای فروش نوروزی کتاب با تخفیف ارسال می‌کند. در صورتی که در موردی مشابه ناشران خارجی حداقل هر ماه گزارشی از فعالیت‌هایشان را ارسال می‌کنند و در ماه‌های آخر سال تعداد این ایمیل‌های ماهانه هم دو برابر می‌شود – نه به این شکل و خارج از هر چارچوبی که باعث مزاحمت بشود و چه بسا بعضی‌ها از خیر اشتراک بگذرند.

۲-  سعی کنید آدرس‌های ایمیل را از طریق سایت یا وبلاگ کسب و کارتان با روش‌هایی که برای این منظور هست بدست آورید یا از طریق خدماتی که به مشتری‌ها ارائه می‌کنید. استفاده از ایمیل‌هایی که به روش‌های دیگر جمع‌آوری یا خریداری می‌شوند شانس موفقیت شما را در هدف‌گیری صحیح مخاطب کم می‌کند.

۳-  بیشتر افراد ایمیل‌هایی که فایلی در ضمیمه آن باشد را باز نمی‌کنند، بنابراین بهتر است از ارسال فایل در ضمیمه ایمیل‌ها خودداری کنید. اگر لازم است مخاطب به مطلبی دسترسی داشته باشد لینک دسترسی به آن را در ایمیل قرار دهید.

۴-  در ایمیل مارکتینگ مثل بیشتر بسته‌های تبلیغی دیگر باید به تک تک کلماتی که استفاده می‌کنید توجه کنید. کوتاه و سر راست اصل مطلب را بیان کنید. درمیان انبوه ایمیل‌ها و پیام‌هایی که رد و بدل می‌شود زمان زیادی برای جلب توجه ندارید.

۵-  شاید مهمترین خصوصیت ایمیل مارکتینگ این است که می‌تواند پیام‌تان را به سرعت و با کمترین دردسر و هزینه به مخاطب‌ برساند. بنابراین مواظب باشید با ارسال پیام‌های تکراری و یکنواخت به همان سرعت نادیده گرفته نشوید. خیلی وقت‌ها باید به تداوم رابطه‌ای که بین شما و مخاطبان هست بیشتر فکر کنید تا این‌که انتظار نتایج آنی را داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*